Teljes sikert aratott a drupa 2016 szakvásár: kitűnő üzletmenet, ragyogó beruházási környezet

Meghatározó lökés a világ nyomdaiparának és kitűnő értékelés a drupa 2016-nak

 

A drupa 2016, a nyomtatott és crossmedia megoldások világviszonylatban is legnagyobb és legfontosabb szakvásárán uralkodó hangulat nem is lehetett volna jobb: a beruházási környezet kifejezetten jó és messze túlszárnyalta az előzetes várakozásokat. A 11 napos szakvásár zárásakor 54 ország 1837 kiállítója egyöntetűen számolt be a kitűnő üzletmenetről, a rendkívül ígéretes kapcsolatfelvételekről és a világ nyomdaiparában uralkodó kedvező általános hangulatról.

 

 

Kitűnően bevált a drupa újrapozícionálása és a nagy növekedési potenciált jelentő, ígéretes témákra történő összpontosítás – ilyen például a 3D nyomtatás, a funkcionális nyomtatás vagy a csomagolások nyomtatása. A kiadványok nyomtatásától a reklámnyomtatáson, a csomagolások nyomtatásán át az ipari nyomtatásig a nyomdatechnológia minden alkalmazásra megfelelő megoldásokat kínál, ami új üzletágak megjelenését és kereskedelmi ötletek megvalósítását teszi lehetővé.

 

„A nyomdaipar újra és újra feltalálja önmagát és hihetetlenül sokoldalú, komoly lehetőségekkel. A drupa 2016 szakvásár pontosan ezt bizonyította látványos módon. A 19 vásárcsarnokban egy rendkívül innovatív ágazatot ismerhettünk meg, amelynek sikerült maga mögött hagyni a siralomvölgyet és megragadni a kezdeményezést a jövőbeni fejlődés érdekében” – fejtette ki Claus Bolza-Schünemann, a drupa bizottságának, egyben pedig a Koenig & Bauer AG igazgatóságának elnöke.

 

drupa 2016: A döntéshozók és a beruházások szakvására

 

Mintegy 260.000 látogató utazott 188 országból Düsseldorfba a 74 országból érkezett mintegy 1900 újságíró mellett, hogy tájékozódjon a technológiai innovációkról, a továbbfejlesztésekről és az új üzletágakról.

 

A látogatók mintegy 75 százaléka vállalatvezető és meghatározó, ill. döntéshozó szerepet tölt be a vállalati beruházások tervezésében. A látogatók körében végzett felmérés további eredményeinek egész sora nyomatékosan igazolta, hogy a drupa minden ízében üzleti szakvásár és ezért az üzleti döntések színtere:

  • a látogatók 54 százaléka konkrét beruházási szándékkal érkezett a drupa 2016 szakvásárra,
  • 29 százalékuk írt alá a drupa alatt megrendelést,
  • 30 százalékuk a szakvásárt követően tervezi a szerződéskötést,
  • 60 százalékuk talált a drupá-n új beszállítóra.

A látogatók számának alakulása (2012-ben 314.248 szakmai látogató kereste fel a drupá-t) az iparág konszolidációját tükrözi. Ennek értelmében még inkább kedvezőnek tekinthetjük a szakmai látogatók döntésképességét, annál is inkább, mivel minden második látogató arra számít, hogy vállalata a következő tizenkét hónapban kiemelkedő gazdasági fejlődést tud felmutatni.

 

„A megrendelők néhány kivételtől eltekintve már nem nagy küldöttségekkel vagy vállalati tanulmányutak keretében jönnek a drupá-ra. Sokkal inkább a csúcsvezetés utazik Düsseldorfba – erre a drupá-ra 188 országból” – mondta el Werner M. Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vezérigazgatója.

 

drupa 2016: a piacvezető világvásár

 

A Németországon kívülről érkezett látogatók aránya 76 százalék volt, ami 16 százalékponttal magasabb a négy évvel ezelőttinél. A növekedéshez mindenekelőtt az ázsiai látogatók járultak hozzá: erről a földrészről érkezett a Németországon kívüli látogatók 17 százaléka (2012-ben 13,6 százaléka). Ezen belül is India bizonyult a legnagyobbnak öt százalékos részesedéssel, majd Kína következett a sorban három százalékkal. Az európai országok között Olaszország áll az élen Franciaország, Hollandia és az Egyesült Királyság előtt.

 

„A drupa ezzel még tovább erősítette világméretű piaci jelentőségét és nemzetközi tekintélyét. A drupa vitathatatlanul a vezető világvásár a nyomda- és médiaiparban” – villantotta fel a drupa 2016 szakvásár eredményeit Werner M. Dornscheidt.

 

Pozitív mérleget vontak a szakmai kísérő rendezvényekről

 

 

Komoly érdeklődésre talált a szakmai kísérő rendezvények kínálata, amelynek a drupa cube, a drupa innovation park, a 3D fab + print, a touchpoint packaging, valamint a Printed Electronics and Solutions alkotta a gerincét. A drupa minden második látogatója érdeklődött a változatos különbemutatók és az előadások iránt. Mindenekelőtt a rendezvényeket és kongresszusokat felvonultató drupa cube váltott ki nagy lelkesedést.

 

Rendkívül kedvező visszhangra talált a drupa innovation park, amely a neves kiállítók technológiai újdonságai mellett az innovatív üzleti modellekre fektette a fő hangsúlyt.

 

drupacity: Mindenkinek szóló élmény

 

A drupa nem ér véget a vásárváros kapuinál, sőt: Düsseldorf a drupa jegyében kínált változatos programoknak köszönhetően is vonzó vásárvárosnak bizonyult: a kiállításoktól a 3D rendezvényig, a vitafórumoktól a gördülő laboratóriumig a drupacity több ezer érdeklődő látogatónak kínálta a szakvásár témáinak közvetlen élményét – testközelben és kézzel foghatóan, a belváros kellős közepén. A drupa látogatóinak és kiállítóinak a drupacity igazi többletet jelentett, hiszen ez ebben a formában egyedülálló volt.

 

„Teljes mértékben bevált az az elképzelésünk, hogy a drupa témáit elvigyük a városba, és hogy ezzel megértessük és átélhetővé tegyük a műszaki megoldásokat. Düsseldorf lakói és látogatói több akció keretében tudtak azonosulni a szakvásár témáival. A drupacity mindenki számára igazi élménynek bizonyult“ – örvendezett Boris Neisser, a drupacity programját szervező Düsseldorfi Desztinációs Társaság ügyvezetője.

 

 

„A világ minden tájáról érkezett tengernyi multiplikátor otthonosan érezte magát Düsseldorfban és ezt a kedvező benyomást viszi magával saját hazájába. Ez a mindennapi gyakorlatban működő városmarketing Düsseldorf városának is helyzeti előnyt biztosít”.

 

Magyar résztvevők a drupa-n

 

A drupa továbbra is az a vásár, amelyre Magyarországról különösen sok szakember látogat. Ez évben közel 2000 magyar nyomdász érkezett Düsseldorfba.
Az idei drupa-n hat magyar cég jelent meg immár visszatérő kiállítóként. A flexogépek csarnokában kiállított a Varga Flexo Kft. és a FlexoTech Hungary Kft. Rajtuk kívül még a Rigó Kft., a Paperfox és a Laminátor Kft., valamint a Papír- és Nyomdaipari Műszaki Egyesület képviselte Magyarországot, összesen 220 m2-en.

 

Ahogyan a drupa félidejében már közzé tettük, a drupa változatlanul ragaszkodik a négyéves rendezési gyakorisághoz, így a következő alkalommal a drupa szakvásárt 2020. június 23 - július 3. között rendezik meg.