A Ricoh első növényi alapú tintája növeli a grafikai- és csomagolási nyomtatás fenntarthatóságát

A Ricoh első növényi alapú tintája növeli a grafikai- és csomagolási nyomtatás fenntarthatóságát

A márkatulajdonosok és a nyomdaipari szolgáltatók tovább csökkenthetik környezeti hatásukat a Ricoh növényi alapú tintájával, amely a maga nemében az első a mainstream grafikai és csomagolási nyomtatásban.

 

A tinta a Ricoh és a német Olbrich berendezésgyártó vállalat közötti együttműködés keretében a dekorációs nyomtatási ágazat számára kifejlesztett olajalapú tinta. Megalkotásakor fontos szempont volt, hogy kiváló dörzsölésállóságot és leválási teljesítményt nyújtson barna  hullámpapír, fehér kartonok, valamint kartonpapír esetében is.

 

A növényi olajkomponens fenntartható és környezetbarát tintát eredményezett, amely:

 

  • - Gyorsan szárad, mivel a tinta rögzítéséhez vagy szárításához nincs szükség hőre. Az olaj behatol a porózus hordozókba, a pigmentet a felület közelében hagyva. Ez csökkenti az energiafogyasztást és kiküszöböli a komplett szárítórendszer szükségességét.
  • - Szagtalan, jobb élelmiszer-kompatibilitási képességgel, mivel nem használnak monomert.
  • - Biológiailag lebomló és támogatja a tinta eltávolító műveleteket.
  • - Nem vízbázisú, így a tinta használhatóságának fenntartásához nincs szükség biocidokra.

 

A nyomtatófejek könnyebben tisztíthatók és kisebb valószínűséggel tömődnek el, mivel a "nyitvatartási idő" sokkal hosszabb. Ez hozzájárul a szórás megbízhatóságának, teljesítményének és a nyomtatófej élettartamának növeléséhez. Az alacsony tintafogyasztás is lehetővé válik, mivel ugyanaz az optikai sűrűség 50%-kal kevesebb tintával érhető el.

 

Graham Kennedy, Director Industrial Printing, Graphic Communications, Ricoh Europe szerint: "A márkatulajdonosok és a nyomdaipari szolgáltatók egyre inkább arra összpontosítanak, hogy csökkentsék környezeti hatásukat, és ahol csak lehetséges, fenntartható gyakorlatokat alkalmazzanak. Új, növényi alapú tintánkkal zökkenőmentesen vezethetnek be olyan pozitív változásokat, amelyek nagy változást hoznak anélkül, hogy befolyásolnák a nyomtatási eredményeket kiváló minőségét."

 

A tinta már az egész EMEA-régióban elérhető.

 

| A Ricoh-ról |
A Ricoh innovatív technológiákkal és szolgáltatásokkal támogatja a digitális munkahelyeket, így segít az emberek számára, hogy okosabban dolgozhassanak.
A 85 éves története során összegyűjtött, kifinomult tudással és szervezeti képességekkel a Ricoh a digitális szolgáltatások, az információmenedzsment, a nyomtatási- és képalkotási megoldások egyik vezető szolgáltatójává vált, hozzásegítve a vállalkozásokat a digitális átalakuláshoz és üzleti teljesítményük növeléséhez.
A Ricoh Group központja Tokióban található, de a vállalat világszerte végez üzleti tevékenységet, ügyfelei közel kétszáz országban és régióban használják termékeit és szolgáltatásait. A 2021. márciusában befejeződött üzleti évben a Ricoh Group árbevétele 1682 milliárd japán jen volt (körülbelül 15,1 milliárd USD)