Az Unilever a szén-dioxid és a műanyag csökkentését tűzte ki célul

Az Unilever a szén-dioxid és a műanyag csökkentését tűzte ki célul

A háztartási cikkek óriása, az Unilever bemutatta új mosókapszuláját, amelyhez frissített csomagolás is tartozik, és amely állítása szerint az eddigi "legfenntarthatóbb".

 

A kapszulák az Unilever Dirt is Good, azaz Persil, Skip, OMO és Surf Excel néven is ismert mosószer-márkáiban lesznek megtalálhatóak. A kapszulákat a Graphic Packaging International által készített kartondobozokba csomagolják. Az FSC tanúsítvánnyal rendelkező dobozokat úgy fejlesztették ki, hogy a jelenlegi műanyag csomagolásnál jobban zárják ki a nedvességet, és megakadályozzák, hogy a kapszulák egymáshoz tapadjanak.

 

Az Unilever szerint az új kapszulákkal „évente több mint 6000 tonna műanyag kerül a hulladékáramba". Az új formula biológiailag lebomló hatóanyagokat tartalmaz, amelyek 65%-ban növényi eredetűek. Az Unilever szerint a kapszulák így a "leggyorsabban oldódóak a piacon", és 16%-kal csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást. Hozzátette, hogy hideg, rövid ciklusban történő használat esetén "a fogyasztók felhasználásonként akár 60% energiát is megtakaríthatnak".

 

Ralf Mack, a Graphic Packaging International új üzletfejlesztési igazgatója, EU fogyasztói termékek: "Az Unileverrel együttműködve nagy örömünkre szolgál, hogy innovatív csomagolási megoldásunk világszerte ezen ikonikus márka alatt jelenik meg. A kartondizájn, a termékvédelmi képességek és a fogyasztói magatartás megértése terén szerzett együttes szakértelmünk lehetővé tette számunkra, hogy megalkossuk ezt a kiváló, műanyagmentes és gyermekbiztos megoldást, amely lehetővé teszi a fogyasztók és a vállalkozások számára egyaránt az egyszer használatos műanyag felhasználásának csökkentését.".

 

Dr. Keith Rutherford, az Unilever Home Care R&D globális innovációs vezetője elmondta: "A Tiszta jövő programunkon keresztül az a célunk, hogy a fenntartható tisztítást minden fogyasztó számára meggyőző választássá tegyük azáltal, hogy valódi innovációt viszünk a tömegpiacon már bevált termékekbe. Nem szabad alábecsülni az ehhez szükséges kutatási, fejlesztési és gyártási szakértelmet. Az új, szabadalmaztatott összetétel és a gyermekbiztos kartoncsomagolás nagyon sok ember munkája. Ez az eddigi legjobb és legfenntarthatóbb mosókapszulánk - ez valóban az iparág vezető terméke."

 

Az új termék és csomagolás először Franciaországban kerül bevezetésre, mielőtt más piacokon is megjelenik.

 

Forrás: www.packagingnews.co.uk