drupa Düsseldorfban: A globális nyomdaipar rendezvénye

drupa Düsseldorfban: A globális nyomdaipar rendezvénye

Tizenegy nap alatt 52 ország 1625 kiállítója mutat be innovatív technológiákat, megoldásokat és témákat, amelyek most és a jövőben is meghatározzák az iparágat. A különleges események széles skálája értékes know-how-t biztosít. Középpontban a digitalizáció és a fenntarthatóság.

 

A nemzetközi nyomdaiparban most nagy az izgalom, hiszen május 28. és június 7. között Düsseldorfban végre mindenki személyesen találkozhat és információkat cserélhet a drupa rendezvényén, a nyomdaipar legfontosabb eseményén. A nagy társadalmi és egyben gyors technológiai változásokkal, globális trendekkel jellemezhető igen változékony időkben a vállalatoknak reagálniuk kell: Aki nem lát előre fontos fejleményeket, és nem igazodik hozzá, az veszélyezteti versenyelőnyét és elpazarolja a jövő lehetőségeit.

A drupa éppen a megfelelő pillanatban kerül sor erre. Nemzetközi összehasonlításban a nyomtatási technológiák vezető szakkiállítása egyszerre mutatja be az iparág legkorszerűbb fejlesztéseit és az innovációk széles spektrumát, amelyek alakítják a jövőt, és számos lehetőséget kínálnak a magas színvonalú tudáscserére, megbeszélésekre és hálózatépítésre a neves ágazati szakértőkkel.

 

A nettó területen kb. 140 000 m²-en 18 bemutatóteremmel, 52 ország 1625 kiállítója mutatja be a nyomdai technológia irányvonalainak és jövőbe mutató ötleteinek teljes spektrumát. A csomagolóanyagok és a nyomtatott csomagolások gyártása két olyan terület, amely szintén jelentősen megnőtt. A neves szereplőktől a feltörekvő újoncokig és induló vállalkozásokig – a regisztrált kiállítók listája szinte ki-ki-ki a nyomda- és csomagolóiparból. Íme egy kis minta: Bobst, Canon, Comexi, Duplo, EFI, Epson, ESKO, Fujifilm, Heidelberg, Horizon, HP, Kodak, Koenig & Bauer, Kolbus, Komori, Konica Minolta, KURZ, Landa, Müller Martini, Ricoh, Képernyő, Windmöller & Hölscher, Xeikon. A kiállítók teljes listáját megtekintheti online a www.drupa.de oldalon.

 

drupa 2024 fókusz témái

A korlátozott fosszilis erőforrások és a szén-dioxid-kibocsátás miatt a fenntarthatóság a vállalatok hosszú távú stratégiáinak alapvető részévé vált.  A nyomda- és csomagolóipar az erőforrások felhasználásától függően már ma is alkalmaz olyan gyártási eljárásokat, amelyek energiát és erőforrásokat takarítanak meg. A drupa ismerteti a nyomdai és csomagolási megoldások fenntartható gyártása szempontjából fontos tényeket, valamint azt, hogy milyen trendek alakulnak ki az ágazaton belül a körkörös gazdaság céljának elérése érdekében.

 

A digitalizáció megváltoztatja az analóg folyamatokat, miközben a mesterséges intelligencia egyre több feladatot vállal az Ipar 4.0-ban. A drupa csúcstechnológiákat mutat be az iparág teljes hozzáadott értékláncában, különös tekintettel a jövőbeli és keresztmetszeti technológiákra. Ezt a forgatókönyvet szem előtt tartva az olyan témák, mint a körkörös gazdaság, az automatizálás, a nyomtatás/kidolgozás 4.0, a mesterséges intelligencia, a platformgazdaságosság és a kapcsolódás, központi szerepet kapnak a drupa programjaiban és a szakértői fórumokon.

 

Különleges fórumok

Az állandó változások, a rossz folyamatok és az ezekből adódó újszerű üzleti modellek idején a drupa speciális fórumai fontos segítséget jelentenek a döntéshozatalban. Lendületet adnak, és a bevált gyakorlatokat is bemutatnak, amelyek nélkül az iparág nem fejlődhet. A drupa a partnereivel együtt lenyűgöző szakértelmére támaszkodik az iparágban és a célcsoportjai jövőjét érintő témákban.

 

drupa kocka

Miért fontosabb a nyomtatás a digitális korban, mint valaha? Miért nem tartják a vásárlók mindig fenntarthatónak a nyomtatott termékeket? És hogyan számolja ki a szénlábnyomát? Ezek csak néhány példák a drupa kocka 2024-es témaköreiből. A konferencia több mint 50 ülésén inspirációt és szakértelmet kínál. A program öt nagyszerű vitaindító témát tartalmaz neves nemzetközi iparági szakértőkkel és előadásokkal olyan témákról, mint az üzleti siker növelése, a körkörös gazdaság és a fenntarthatóság, a nyomtatás és a csomagolás jövője, valamint előadások és bevált gyakorlati példák az új üzleti modellekkel és trendekkel kapcsolatban. 6. terem/F03-as stand

 

drupa touchpoint fenntarthatóság

A touchpoint sustainability a nyomda- és papíripar szerepével foglalkozik a fenntarthatóság átalakulásban, és áttekintést nyújt a jelenlegi, közép- és hosszú távú fejlesztésekről. A gépészeti és rendszermérnöki technológiák különösen fontosak ebben az összefüggésben, mindenekelőtt a minőség, a gyártási folyamatbiztonság és a fenntarthatóság szempontjából. A digitalizáció és a mesterséges intelligencia kulcsfontosságú szerepet játszik a nyomda- és papíripar átalakulási folyamatának felgyorsításában és a méretezési hatások megvalósításában. Gyártók, iparági szereplők, márkák és felhasználók együtt mutatják be, hogyan válhat valósággá a változás a kapcsolati pontok fenntarthatóságával kapcsolatos számos kiállításukon. A fenntarthatóság érintési pontjaira látogatók széles kísérőprogramban is részesülhetnek. 14-es terem/D60-as stand

 

drupa touchpoint csomagolás

A touchpoint csomagolás a jövőképes, intelligens csomagolási megoldásokra összpontosít, és összehozza a márkatulajdonosokat a tervezőkkel, a nyomtatási szolgáltatókkal. Diákok és fiatal tehetségek bevonása a kiállítókkal közösen megvalósuló partnerprojektekbe egyedi csomagolási megoldásokat ígér a hajtogatott dobozok, címkék, rugalmas csomagolások és hullámkarton esetében. Ezen túlmenően a globális megatrendekkel és azok csomagolási termelésre gyakorolt ​​hatásával kapcsolatos fontos kérdésekről is lesz szó, mint például a fenntarthatóság vagy az e-kereskedelem. Az érintkezési pontok csomagolásának öt kulcsfontosságú témája a neoökológia, az összekapcsolhatóság, a glokalizáció, a fogyasztói gondolkodás és a jövő szabályozása. 3. csarnok/B31

 

drupa dna

Nagy ötletek, kis költségvetés – sok fiatal cég számára nem könnyű megfelelő kapcsolatokat felépíteni, és lenyűgöző és innovatív megoldásaikat a piacon meghonosítani. Ennek a célcsoportnak a számára a drupa egy speciális platformot hozott létre: drupa next age (dna). Az újoncok, a fiatal tehetségek, az induló vállalkozások és a bejáratott cégek egyenlő feltételek mellett építhetnek hálózatot, találhatnak megfelelő partnereket az együttműködéshez, és innovatív üzleti ötleteket cserélhetnek. Egyes résztvevők számára ez az első lehetőség arra, hogy vállalkozásukat nemzetközi szakértői közönség előtt mutassák be. 7-es terem/09-es stand

 

drupa touchpoint textil

Az egyes speciális fórumok programjával, partnereivel és előadóival kapcsolatos részletekért lásd: https://www.drupa.de/de/Programm

 

A drupa 2024  2024. május 28-tól - 2024. június 7-ig
Az 1 napos jegy 60 euróba, a 3 napos 165 euróba, az 5 napos 255 euróba kerül.

A parkolójegyekkel és a tömegközlekedési jegyekkel kapcsolatos információk a jegyboltban is kaphatók: www.drupa.de/1130.

 

További információkért látogasson el a www.drupa.de oldalra.
A drupa blog a következő címen érhető el: www.drupa.de/de/Media_News/drupa_blog