A 2016-os Drupa kereskedelmi vásár idején (Düsseldorf, május 31 – június 10), a Heidelberger Druckmaschinen AG, azaz a Heidelberg ’Egyszerűen okos’ mottó alatt nyitja meg kiállítását a nyomdaipar digitalizált jövőjéről.
A téma legfőbb része a szükség, hogy a nyomdák folyamatosan fejlesszék hatékonyságukat és gyorsabban, rugalmasabban válaszoljanak a világpiac keresletére.
Ahhoz, hogy ezt elérjék, a nyomdáknak mindenképpen meg kell határozniuk, hogyan lehetne az üzleti modellt digitalizálni és bevonni a vásárolókat is a folyamatba.
A növekvő számú egyéni nyomdatermékek rugalmas termelése egyre inkább standard folyamattá válik. A jövőben a nyomdák még mélyebben lesznek benne a digitális ellátási láncban a vásárlókkal és ellátókkal és még nagyobb elvárásoknak kell megfelelniük, mint például a szállítás vagy a multimédia marketing.
„Az ’egyszerűen okos’ névre hallgató kiállításon a Heidelberg a digitalizált és iparosított nyomdákat mutatja majd be, mint a jövő üzleti modelljének elengedhetetlen részét. A partnereinkkel közösen, ’jövőbiztos’ termékekkel és szolgáltatásokkal segítjük az ügyfeleink sikerességét” – mondta Harald Weimer, a Heidelberg Services menedzsment bizottságának tagja.
„Hisszük, hogy az integrált és hálózatos nyomda egy úttörő lépést képvisel azon cégek számára, akik előre szeretnének lépni a jövőben. Az automata folyamatok és szolgáltatások ellátásával segítjük a vásárlóinkat, hogy megfeleljenek a kérelmeknek, amikkel a versenyképes nyomdaipar szembe fog nézni a jövőben.”
Az ’egyszerűen okos’ tematika a cég válasza a Print Media Industry 4.0 kihívásaira. A Heidelberg sajátos előnyöket ajánl, amivel megkönnyíti a komplex technológiák használatát.
„Okos nyomda”: az integrált és hálózatos nyomda
A legtöbb Heidelberg termék már most is alkalmas a folyamatok integrálására és automatizálására. A Heidelberg Prinect nyomdai munkafolyamata alkotja a rendszer és a szerkezet közötti integrált kommunikáció alapjait. Az ofszet és digitális nyomtatás okos integrálására, az esetleges automatizálásra, a kereskedelmi folyamatok integrálására és a gépvásárlók bevonására fókuszál.
A Prinect-en keresztül, a Heidelberg megadja ügyfeleinek az esélyt, hogy ofszet és digitális technikákat párhuzamosan használjanak, egy felhasználó barát, integrált folyamaton alapulva. Mi több, a cég folyamatosan terjeszti ki digitális portfólióját. A már meglévő munkák mellett, Heidelberg és a Fujifilm egy közös fejlesztést is bemutat majd a Drupán: egy új, eredményes tintasugár-alapú digitális nyomdarendszer ipari kereskedelmi és csomagolás nyomtatáshoz.
„A Prinect a nyomdán belüli és kívüli integrált kommunikáció alapja.” – mondja Stephan Plenz, a Heidelberg Equipment menedzsment bizottságának tagja. Az integrálás például az új Prinect Portal által is támogatott, ami sokkal könnyebbé és nyíltabbá teszi a nyomda és a vásárlók közti kommunikációt. De támogatja az új Prinect Web Shop is, ami egy egyszerű utat mutat a nyomdáknak az online kereskedelemhez és végül a Prinect digital front end, ami a digitális nyomdarendszerek integrálását segíti a nyomda teljes munkafolyamatába. „Így segítjük létrehozni a digitális és hálózatos nyomdákat.”
Ez azt jelenti, hogy a jövő okos nyomdáiban a munkafolyamatok automatizálva lesznek és a gépek saját maguk végzik el a beállítást, mivel képesek lesznek elérni a termeléssel kapcsolatos adatokat.
Az „Okos szolgáltatások” fellendítik az elérhetőséget és a termelést
Szolgáltatás ajánlatok és felhasználható ismeretek – más néven okos szolgáltatások, így védelmezi a Heidelberg a nyomdák problémamentes működését. Mivel a nyomdák különböző felületeket nyitottak meg a Prinect és hozzá hasonló Remote Service csomagok miatt, sajátos előnyei vannak a mindennapi gyártásban és a szolgáltatásokban is.
Az eCall-t használva, egy gép automatikusan kapcsolatba tud lépni a Heidelberg segítőcsoportjával, ha egy hiba felmerül. A Remote Service-nek köszönhetően, a mérnökök a nyitott felületen keresztül be tudnak jelentkezni az ügyfél rendszerébe és gyors, egyéni segítséget tudnak adni. Ezalatt a Remote Monitoring biztosítja, hogy a géprendszer értesítse a segítő csoportot egy adott hibáról, mielőtt a gép leállna, így a hibás részeket egy munkafolyamat közben is ki lehet cserélni.
A legfontosabb az, hogy a hatékony és megbízható termelés az aktuális application megfelelő, már tesztelt consumables függ. És itt tudnak a vásárlók választani a Heidelberg Saphira consumables széleskörű választékából, például a Saphira Eco termékcsaládot, ami a környezetbarát termelésre lett tervezve, egy speciális megoldás a LE UV nyomtatáshoz, a Saphira Low Migration termékek ételcsomagoláshoz és egyéb termékek a Speedmaster Anicolor gépekhez.
„Okos kollaboráció”: innovatív megközelítések és kooperáció
A Heidelberg és ügyfelei közötti kollaboráció részeként jelenleg is fejlesztenek új digitális megközelítéseket. Az egyik példa az e-kereskedelem használata – többek között, az új online Heidelberg shop. Egy későbbi fejlesztéssel, a vásárlók be tudnak jelentkezni a Heidelberg weboldalára, hogy egy részletes leírást kapjanak a gépük teljesítményéről. Ez egy új eladási felületet fog teremteni a szoftvereknek, szolgáltatásoknak.
A Performance Benchmark-on keresztül, a Heidelberg hozzáférést ad ügyfeleinek a teljesítmény adatokhoz, amivel név nélkül összehasonlíthatják saját és más nyomdákat, illetve fontos következtetéseket vonhatnak le a teljesítményüket és hatékonyságukat illetően. Mivel van hozzáférése a gép és a gépterem teljesítményének adataihoz, a Heidelberg felhasználhatja a Performance Plus-t, hogy egyéni megoldásokat kínáljon vásárlóinak, hogy hogyan javítsák a teljesítményt és egy, a vásárló helyzetére szabott hardver, szoftver és tréning csomagot tud ajánlani.
Az együttműködések kombinálják a szakértelmet és a gyorsítás fejlesztését – a Heidelberg csatlakozik partnereihez, hogy úttörő megoldásokat állítson ki a Drupán Düsseldorfban és Wiesloch-Walldorf-ban
Fontos tudni, hogy a Heidelberg a kollaborációira alapoz. A digitális megoldásokkal kapcsolatban, a Heidelberg partnerei, a Ricoh és a Fujifilm, együttműködésével szélesíti a termékei sorát, hogy megfeleljen a vásárlók hatékonyságai és gyorsasági elvárásainak. A cég a partnerei szakértelmét egyesíti a sajátjával, hogy egy egyesített rendszert hozzon létre. Ugyanez jellemzi az utómunkálati kapcsolatait is a Masterworks-el és a Polar-ral.
A Drupa kereskedelmi vásár alatt, a Heidelberg egy átfogó áttekintést fog adni ügyfeleinek a a nyomdaipar digitalizált jövőjéről az 1-es csarnokban Düsseldorfban a Wiesloch-Walldorf-i Print Media Center-ben. Az 1-es csarnoki standjánál, Heidelberg és a partnerei kiállítják az integrált üzleti modellt kereskedelmi és csomagolási nyomtatáshoz az ’egyszerűen okos’ mottó alatt. A fókusz az ofszet és a digitális nyomtatás úttörő innovációin, az előmunkálatokon, a befejezésen, a munkafolyamaton és a kapcsolódó szolgáltatásokon lesz.
A Wiesloch-Walldorf-i kereskedelmi vásár programjai, ezalatt, a széles Heidelberg portfólióra fognak összpontosítani. Elsősorban azon ügyfeleknek szól, akik meg szeretnének ismerkedni a legújabb innovációkkal, de különböző szükségleteik is vannak a termelés, automatizálás területén.