Az idei Drupán több, mint 130 kiállító mutatta be innovációit a munkafolyamat, az automatizálás, a nyomda technológiák, a stratégiai kooperációs modellek, marketing felülete és az üzleti modellek területén.
A Drupa innovációs park 6 tematikus parkból áll és egy ingyenesen látogatható színpadi programot, illetve napi interjúkat kínált a társalgóban.
Az innovációk megalapozása nem csupán technikai fejlődés, de mindenekelőtt marketing koncepciók, üzleti modellek és üzleti felületek.
Vezetik az innovációkat, garantálják a kivitelezésüket és képesek megváltoztatni az ipar fenntarthatóságát. Ezért még érdekesebb megemlíteni, hogy a hat tematikus park közül az egyik az üzleti modelleket és a felhasználásukat térképezi fel. A Dip színpad programja ezen kívül egy napi résszel is kiegészítette ezt a témát.
Az üzleti modellek fontosságára Osman Zöllner, a WIRmachenDruck GmbH marketing vezetője és első alkalmas kiállító is rámutatott: „A termékeink és szolgáltatásaink innovatívak és bemutatják a látogatóknak az új technológiai, felhasználási ötleteinket és trendeket. Az online nyomtatás egyik vezetőjeként a Drupa innovációs parkot egy megfelelő felületnek látjuk, hogy új ötleteket „ültessünk” el a piacon és hogy többet tudjuk meg az üzleti modellekről.”
Mint első alkalmas kiállító, a Flyeralarm is támogatja a sikeres üzleti modelleket. „Az online nyomtatás egyik legnagyobb képviselőjeként, számunkra a kiállítás az ipar legfontosabb eseményén magától értetődő.” – mondta Carmen Stragkas, a Flyeralarm Service GmbH Würzburg ügyvezető igazgatója, majd hozzátette: „Itt meg tudjuk mutatni egy szakértő közönségnek, hogy mit tudunk: a legnagyobb termékválaszték a piacon, ügyfél-kommunikációs újítások, új, digitális üzleti modellek, szakértelem a tömeges testre szabásban és sok más".
Egy ismerős arc a dip-nél Olav Kollin, a Print 4 Reseller vezérigazgatója, aki szintén kiállítóként vett részt cégével 2012-ben. „A 2016-os Drupán azért mutatjuk be a Marketplace 4.0-t, mert egy irányzatot indítottunk el az e-Kereskedelem területén a központi beszerzéssel és a nyomdatermékek marketing felületével, mind partnereink, mind vásárlóink számára."
Szintén először vett részt a drupán, és a ’Web-to-Media és eCommerce’ tematikus parkban a Gateway 3D/UK. „Egy olyan világban, ahol az emberek egyre több választékot kívánnak, a tömeges testre szabás egy mindinkább fontos opcióvá válik.” – mondta Andrew Talbot, a Gateway 3D vezérigazgatója. „Online termék testre szabást és igény szerinti végrehajtó rendszereket nyújtunk az e-Kereskedelem számára, ezzel segítve az embereket világszerte, hogy elképesztő személyre szóló termékeket készíthessenek.
A ’Multichannel Publishing and Marketing Solution’ tematikus park a cross-media tartalmakról, web és app kiadásról és adatbázis közzétételről szól, illetve a marketing és márka menedzsment megoldásokról, alkalmazási lehetőségekről és trendekről, mint például a bővített valóság.
Az izraeli start-up vállalkozás, a Fieldbit Ltd számára, ez a tökéletes bemutatói platform: „Nagyon izgatottak vagyunk, hogy először kiállíthassunk a Drupán. Start-up cégként, a bővített valóságon alapuló innovatív megoldást nyújtva a piac szolgáltatások számára, a Drupát egy kiváló felületként látjuk, ahol átveheti az irányítást a Fieldbit a nyomdaiparban.” – hangsúlyozza Evyatar Meiron, a Fieldbit vezérigazgatója. „Számunkra ez az ideális közönség, hogy bemutassuk a legkorszerűbb technológiánkat, és hogy elkezdjük azt, ami reményeink szerint egy hirtelen változás lesz a piaci szolgáltatásokban, a nyomdaiparban.”
A ’Business models’ tematikus parkban egy jó példa a tartalomprofilra a HP. „Hiszünk egy olyan világban, ahol a nyomdászat valami egyedit alkot. Ahol a márkák elkötelezettek a közönségük iránt és az élmények iránt, amiket számukra alkotnak. A nyomtatásnak, a HP digitális nyomdatechnológiáival együtt, kiaknázatlan lehetőségei vannak, és a Dip prezentációk célja, hogy bemutassa a ’Lehetőség művészetét’, hiszen minden egy nagy ötlettel kezdődik.” – mondja Nancy Janes, a HP Inc. fejlesztési vezetője.
Ezek mellett, az ’Added Value in Print’ tematikus park, ahol az idei LLPA díj nyertesei kiállítják lencse alakú képeiket és felhasználásait. A ’Process Optimisation and Automation’ tematikus parkot a nemzetközi non-profit szervezet, a CiP4 támogatta, míg a ’Innovations in Printing Technologies’ parkot az OE-A (Organic Electronics Association).
A Dip kulcsfontosságú elemei a színpadi program és a dip energia társalgó. Minden nap délelőtt 11 órától a látogatók 80 előadást és prezentációt tekinthettek meg a kiállító cégek, szervezetek és társaságok előadásában, majd délután 3 órától szakmai interjúkat hallgathattak, amelyeket a Dip koordinátor, Sandra Winter vezetett, a Dip energia társalgóban. Minden fél órában, a Drupa látogatói megismerhették a trendteremtő innovációkat, trendeket, üzleti modelleket.