Hal-csomagolás, ami úgy mozog, mintha most fogták volna

Hal-csomagolás, ami úgy mozog, mintha most fogták volna

A csomagolás gyakran a termék tulajdonságainak bemutatásához szükséges eszköz. ’Friss’, ’alacsony kalóriatartalmú’, ’remek íz’ – a vásárlóknak gyakran a csomagoláson található szavakból kell megítélni egy-egy terméket. Ez a megközelítés találkozik a kreatív mesemondás axiómájával, miszerint ne mondd, hanem mutasd. A portugál Jack the Maker kreatív ügynökség csapata szó szerint vette ezt a szabályt. A Y&R Warsow-val közösen egy olyan csomagolást fejlesztettek ki, ami imitálja a frissen fogott hal mozgását. A csomagolás a lengyel Mila cég számára készült.

 

A kipróbáló áruházakban lejátszódó jelenetek eléggé színpadiasak voltak. Amint a vásárlók közel mentek a fagyasztott halas dobozokhoz, a dobozok elkezdtek mozogni, mintha a benne lévő hal még mindig élne. Ezt a hatást a mozgásérzékelő és a wifi kapcsolat tette lehetővé, ami segítségével aktiválták a dobozokat, mikor vásárlók feléjük nyúltak.

 

Ahogy azt a videó is mutatja, az emberek izgatottak, szórakozottak és egy kicsit szkeptikusak voltak, mikor meglátták a fehér dobozok mozgását, amik gyönyörű makréla, aranydurbincs és tilápia képekkel vannak díszítve. Mivel koncepció rögtön érthető volt mindenki számára, nem volt szükség ráírni, hogy friss.

 

Az online közönség is bekapcsolódhat a kampányba, a Mila weboldaláról irányíthatják a dobozokat és figyelhetik, hogyan reagálnak a vásárlók.

 

 

Míg a kampány mindenképpen vicces, ijesztő is lehet azok számára, akik kifejezetten azért választják a fagyasztott halat, mert tudják, hogy az biztosan halott.
Az interaktív csomagolás megszólítja a vásárlókat és felhívja a figyelmet a márkára.

 

A Jack the Maker egy másik hasonló projektje egy olyan Nestlé joghurtos doboz a portugál piacra, ami fotókat készít. A kreatív csapat egy olyan csomagolási megoldást is kifejlesztett egy gyerek gyümölcs termékhez, ami animálttá változik, ha egy okos telefonon vagy tableten keresztül nézik.